Sůl – vliv na zdraví a její denní doporučené množství

Slaná chuť patří ke čtyřem základním chutím, které jsme schopni rozeznat. Nutno říct, že patří k nejoblíbenějším.  Nadměrná konzumace soli se negativně podílí na rozvoji neinfekčních civilizačních onemocnění. Lékaři prokázali, že až jednu třetinu nadměrných konzumentů soli trápí vysoký krevní tlak a následně srdeční záchvaty a mozková mrtvice.  

10.11.2018

Výživa

Spánek a jeho vliv na hubnutí nebo nabírání svalů

Zdá se, jakoby spánek vyšel z módy. Jeho důležitost je často podceňována a ten, kdo veřejně přiznává, že se rád prospí, je považován za lenocha. Trendy je spát pod šest hodin. Ti největší frajeři tradičně spí méně než 4 hodiny. Ano, i takový je dnešní pohled na potřebu spánku.

2.11.2018

Nezařazené

Ploché břicho

Jak na ploché břicho

Kdo by netoužil mít krásné ploché břicho. Není pouze výsadou štíhlých. I ty může trápit povadlé a vzedmuté břicho. Může za to genetika a způsobu rozložení tuku v těle. Někomu se tuk ukládá do stehen, jinému do hýždí a celé řadě lidí se tuk ukládá právě do břicha.

27.8.2018

Hubnutí, Výživa

Jakou roli hraje genetika při nabírání?

Stručná odpověď by zněla: “Asi stejně jako při hubnutí.” Ne každý se může dopracovat k obrovským ramenům, svalnatým prsům, velkým bicepsům a cihlám na břiše. A to i přesto, že chodí pravidelně do posilovny. Každý z nás má totiž zcela jiný genetický potenciál.

3.8.2018

Nabírání svalové hmoty

BMI a FFMI index vám poradí, kdy nabírat a kdy hubnout

Chcete se snadno a rychle dozvědět, jak na tom jste po svalové a tukové stránce? S pomocí BMI a FFMI se to dozvíte. Oba způsoby výpočtu vám navíc odhalí, zda byste měli spíše hubnout anebo naopak nabírat svalovou hmotu. BMI i FFMI již léta hojně užívají lékaři i trenéři po celém světě.

24.7.2018

Hubnutí, Nezařazené, Výživa